سفارش تبلیغ
صبا ویژن

semiromct

پاورپوینت خانواده درمانی ساختاری مینوچین

    نظر

پاورپوینت خانواده درمانی ساختاری مینوچین

پاورپوینت خانواده درمانی ساختاری مینوچین در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 4110 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت خانواده درمانی ساختاری مینوچین در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه ساختاری مینوچین

ساختار خانواده

خرده نظام ها

مرز بندی ها

اتحاد، قدرت و تبانی

بدکاری خانواده

 

بخشی از متن

مقدمه

خانواده درمانی ساخت نگر به خاطر تاکید بر بافت خانواده در پدیدایی مسایل و همچنین یافتن راه حل های درمان آن مشکلات، با رویکردهای دیگر نظام های خانواده، وجه اشتراک دارد. با وجود این، کاربرد استعاره های فضایی و سازمانی آن، چه از لحاظ توصیف مشکلات و شناسایی راه حل ها و چه از لحاظ تاکید بر رهنمودها و دستورات مستقیم و فعال درمانگر، باعث منحصر به فرد بودن این رویکرد می شود (کولاپینو، 1991).

فرض اصلی این الگو – یعنی اینکه نشانه های فرد را می توان به بهترین وجه در بستر الگوهای تبادلی خانواده شناخت، اینکه تغییر در سازمان یا ساختار خانواده باید قبل از تخفیف نشانه ها صورت گیرد، و اینکه درمانگر باید نقش رهبری را در تغییر ساختار یا بافتی که نشانه از آن نشات گرفته است، به عهده گیرد –حداقل به مدت دو دهه – تاثیر زیادی بر شیوه کار بسیاری از خانواده درمانگران داشته است.

نظریه پردازان ساخت نگر بر:

1- کلیت نظام خانواده

2- تاثیر سازمان مرتبه ای خانواده

3- کارکرد بهم پیوسته نظام های فرعی آن تاکید دارند و آنها را تعیین کننده اصلی بهزیستی اعضا می دانند.

به نظر منوچین (1984)، خانواده در همان حال که از چرخه های زندگی خود در حال گذر است، می کوشد تعادل ظریف بین ثبات و تغییر را حفظ کند؛ هر چه قدر خانواده کارکرد سالمتری داشته باشد، در طی دوره انتقالی خانوادگی نسبت به تغییر گشوده تر است و بیشتر مایل است که متناسب با شرایط متغیر، ساختار خود را اصلاح کند.

اولین هدف درمانگران ساختاری، تلاش فعالانه برای تغییر سازمان در خانواده بدکار است. اولین نقش درمانگر این است که شخصاً عامل تغییر باشد؛ فعالانه با کل خانواده درگیر شود (کولاپینو، 1991).

خانواده درمانگران ساخت گرا برخلاف بوون عمدا به خانواده می پیوندند و از درون به سان اهرمی عمل می کنند که می تواند با الگوهای تعاملی بدکار خانواده به چالش پرداخته و با آنها مقابله کنند. به زبان نظریه سیستمها ، ساخت گراها طرفدار دیدگاه دانش فرمانش مرتبه دوم هستند. یعنی درمانگر بخشی از نظام خانواده ای خواهد بود که می خواهد با آن کار کند.

مینوچین در آرژانتین از یک پدر و مادر اروپایی زاده شد. پزشک بود و آموزش روانپزشکی را زیر نظر آکرمن گذراند. در سال 1954 به ایالات متحده بعد از سفرهای زیاد برگشت و در آموزشگاه ویلت ویک و به عنوان روانپزشک شروع به کار کرد. با الهام گرفتن از مقاله دان جکسون بررسی انفرادی را کنار گذاشت و به وارسی مشکلات خانوادگی پرداخت او رفته رفته به تحلیل جامعه شناختی زمینه ی اجتماعی روی آورد .

مینوچین و همکارانش که به ناکارایی فنون سنتی روانپزشکی کودک و روشهای روانکاوی پی برده بودند، روشهای مداخلاتی مختصر ،مستقیم و عمل گرایانه فراوانی ابداع کردند که با استفاده از آن می توانست بافت خانواده را از طریق بازسازیی خانواده تغییر دهند. تجربه ویلت ویک و نیاز خانواده به سازماندهی مجدد و نیاز به نوعی سلسله مراتب در میان اعضای خانواده ، سنگ بنای خانواده درمانی ساخت گرا را بنیان گذاشت.  مینوچین عمدتا با خانواده های تمام عیار طبقه متوسطی که بیش از اندازه سازمان یافته بودند، سروکار داشتند.

نظریه ساختاری مینوچین:

اساسا رویکرد ساختاری خانواده بر مبنای این مفهوم استوار است که خانواده چیزی بیش از پویه های روانی-زیستی منفرد اعضای آن است. اعضای خانواده در قالب آرایه های خاصی که حاکم بر تبادلهای آنان است با هم رابطه دارند. این آرایه ها اگر چه به وضوح ابراز یا حتی شناسایی نمی شوند یک کل یعنی یک ساخت خانوادگی را به وجود می آورند. ماهیت این ساختار از نظم و ترتیبی تبعیت می کند که با ماهیت فردی یکایک اعضا متفاوت است.

ساخت گراها به موارد زیر علاقمندند :

1- مولفه های نظام چگونه با یکدیگر تعامل می کنند .

2- توازن چطور به دست می آید .

3- ساز و کارهای پسخوراندی خانواده چگونه عمل می کنند.

4- الگوهای ارتباطی بدکار چگونه به وجود می آیند.

ساختارگراها توجه خاصی به الگوهای تبادلی خانواده دارند چرا که این الگوها نشانه هایی را درباره ساختار خانواده ، میزان نفوذپذیری مرز خرده نظام های خانواده و وجود اتحاد و تبانیها به دست می دهند . اینها مواردی هستند که توانایی خانواده را در جهت حفظ تعادل بین ثبات و تغییر اثر می گذارند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


پاور پوینت \چالش ها و موانع برنامه ریزی توسعه منطقه ای در ایران\

    نظر

 

پاور پوینت "چالش ها و موانع برنامه ریزی توسعه منطقه ای در ایران" نویسنده:فرانک سیف الدینی

پاورپوینت حرفه ای و بسیار کامل مقاله چالش ها و موانع برنامه ریزی شهری از فرانک سیف الدینی

دانلود پاور پوینت

برنامه ریزی منطقه ای
چالش های برنامه ریزی منطقه ای
فرانک سیف الدینی
شهرسازی
پاورپوینت
برنامه ریزی شهری
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2074 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

این پاور پوینت در رابطه با برنامه ریزی شهری و منطقه ای هست که به صورت کاملا جامع و دقیق به صورت پاور پوینت ساخته شده است.این مقاله مشکلات و مونانع برنامه ریزی را به دو مرحله قبل و بعد از انقلاب تقسیم نموده است . همان طور که اشاره شد در این پاورپوینت به تمامی این موضوعات به صورت بسیار دقیق اشاره شده است.تضمین حداکثری نمره ی کلاسی.

دانلود پاور پوینت


پاورپوینت خصوصیات نسل قرن 21 و بحران های هزاره سوم

    نظر

پاورپوینت خصوصیات نسل قرن 21 و بحران های هزاره سوم

دانلود پاورپوینت خصوصیـات نسل قرن 21 و بحران های هزاره سوم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 40
حجم 1319 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت خصوصیـات نسل قرن 21 و بحران های هزاره سوم جهت رشته جامعه شناسی ، روانشناسی ، علوم تربیتی و اجتماعی در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

گرسنگی، بی بند و باری جنسی، موادمخدر، مشروبات الکلی و جنگ‌های روانی دستگاه‌های تبلیغاتی دنیا از مهمترین عوامل اجتماعی تهدیدکننده سلامت در دنیای امروز بشمار می‌روند.

 

 

 

فهرست مطالب
بحران‌های اجتماعی هزاره سوم: 
عصـری که درآنیم:  (1) 
عصـری که درآنیم:  (2) 
نتایج عصر حاضر: 
نیم نگاهی به سیستم موادمخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان تهدید نرم  (1) 
نیم نگاهی به سیستم موادمخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان تهدید نرم  (2) 
خصوصیـات نسل قرن 21 : 
ضرورت‌هـای عصـر حاضـر : (1) 
ضرورت‌هـای عصـر حاضـر : (2) 
ضرورت‌هـای عصـر حاضـر : (3) 
پیشینه سیاست‌ها و استراتژی‌های پیشگیری 
نتایج کنوانسیون‌ها بعنوان زیربنای سیاست‌ها و استراتژی‌های عرصه پیشگیری: 
روند استراتژی‌های پیشگیری از سال 1970 میلادی تاکنون 
نیم نگاهی به سیاست‌ها و اقدامات عرصه پیشگیری اولیه از سوءمصرف موادمخدر در برخی از کشورهای جهان 
امریکـا : 
انگلستان : 
و...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود